NU te costa nimic in plus sa ajuti blogul, cumparand ce vrei prin linkurile de afiliere:
eMAG.ro, Cel.ro, PCGarage.ro, ALTEX.ro,
evoMAG.ro, Citgrup.ro, Interlink.ro, Flanco.ro, Vonino.ro, e-boda.ro, iHunt.ro, Utok.ro, Blackview.ro, G2A.com, Kinguin.net

Inductie vs. magnet permanent

Compania Tesla Motors de la bun inceput a folosit motoare cu inductie trifazate, care sunt extrem de durabile si prietenoase cu mediul, deoarece contin in principiu doar cupru (rotor + bobine) si otel.


Acest tip de motor este putin mai ineficient, deoarece trebuie sa creeze campuri magnetice in stator si in rotor, timp ce motorul cu magnet permanent are deja camp magnetic in rotor.

Cu introducerea noului model ieftin Tesla Model 3, care costa doar 35.000 USD in configuratie de baza, Tesla a fost nevoit sa implementeze celalalt tip de motor electric, cu magneti permanenti.


Motorul cu magneti permanenti este mai eficient cu maxim 7% si este mai mic, decat cel cu inductie, la acelasi putere. Ca o consecinta, pretul motorului cu magneti permanenti este mai redus, chiar daca necesita minerale rare.

Pana la urma nici acest tip de motor electric nu este prea daunator mediului, deoarece poate fi reciclat intr-o proportie de 99%, iar magnetii isi pierd doar 1% din putere in 10 ani. Dupa ce magnetii au pierdut prea mult din putere, se pot reconditiona destul de usor, printr-o procedura electro-magnetica non-invaziva.

Motoarele electrice de 192kW (258cp) din Tesla Model 3 au fost proiectate pentru 1.6 milioane de kilometri, necesitand doar schimbul lubrifiantului la fiecare 50.000-100.000km.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu