NU te costa nimic in plus sa ajuti blogul, cumparand ce vrei prin linkurile de afiliere:
eMAG.ro, Cel.ro, PCGarage.ro, ALTEX.ro,
evoMAG.ro, Citgrup.ro, Interlink.ro, Flanco.ro, Vonino.ro, e-boda.ro, iHunt.ro, Utok.ro, Blackview.ro, G2A.com, Kinguin.net

De ce nu au masinile electrice schimbator de viteze?

Prima masina electrica moderna, Tesla Roadster, a fost proiectata initial cu 2 viteze in anii 2000, insa niciun producator de componente nu a reusit sa livreze un schimbator capabil sa functioneze cu puterea motorului electric. Astfel, ca o solutie provizorie, primele masini Tesla Roadster vandute au fost blocate in viteza 2, iar motorul electric a fost in scurt timp reproiectat sa functioneze cu o singura viteza.

Majoritatea producatorilor de masini electrice (excluzand solutiile de compromis de tip Hybrid) azi folosesc acelasi tehnologie - motorul electric este mereu conectat la roti intr-o singura viteza.

NOTA: Masinile diesel/benzina, care au trecut prin conversie electrica, de obicei pastreaza cutia de viteze, iar motorul electric este programat sa functioneze la parametrii vechiului motor cu explozii, pentru a nu rupe componentele vechi.

Primul Tesla Model S 85 a fost lansat cu un singur motor puternic - cu o singura viteza, insa cu cateva luni mai tarziu a aparut Model S 85D si P85D, cu cate 2 motoare (fata + spate).

Presa nu a dat mare importanta acestor modificari, deoarece multe masini scumpe au tractiune 4x4, dar in realitate Tesla a creat ceva unic: Model S cu 2 motoare a devenit mai eficient si mai rapid decat varianta cu un singur motor.


Desi al doilea motor a crescut greutatea masinii, a crescut si eficienta, fiindca motorul din fata are o ratie de transmisie mai mica decat motorul din spate, facandu-l mai eficient si la viteze mari, timp ce motorul din spate este mai eficient la acceleratia 0-160km/h.


Noul Tesla Roadster are tractiune mai avansata: 4x4 si torque steering, avand un motor in fata, si doua motoare independente la rotile din spate.


Controlerul poate aloca puterea in mod dinamic pentru fiecare motor in parte, cu sute de modificari pe secunda. Astfel conducatorul va putea alege modul de functionare potrivit pentru fiecare drum.

Tesla Semi are tractiune si mai avansata, bazata pe 4 motoare electrice independente la rotile din spate.


Tesla a folosit si aici sistemul cu doua viteze fara schimbator, 2 dintre roti fiind conectate la o ratie de 23:1 iar celelalte doua la 15:1. Astfel Tesla Semi accelereaza de la 0 la 100km/h in doar 5 secunde cu remorca goala sau in 20 secunde cu remorca incarcata la limita maxima legala. Un tir diesel are nevoie de mai mult de 1 minut pentru a accelera la viteza traficului, schimbatorul manual de viteze de obicei avand peste 10 viteze.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu