NU te costa nimic in plus sa ajuti blogul, cumparand ce vrei prin linkurile de afiliere:
eMAG.ro, Cel.ro, PCGarage.ro, ALTEX.ro,
evoMAG.ro, Citgrup.ro, Interlink.ro, Flanco.ro, Vonino.ro, e-boda.ro, iHunt.ro, Utok.ro, Blackview.ro, G2A.com, Kinguin.net

De ce masini hibride?

Primele masini hibride moderne au fost masini standard, dar cu alternator mai puternic si acumulator putin mai mare. Tehnologia nu a fost ceva revolutionar, dar a demonstrat cat de practic este un motor electric la pornire si la franare/oprire.


Toyota Yaris Hybrid este cea mai ieftina masina Hybrid din Europa, si probabil pentru asta a si fost conceputa. Teoretic are toate componentele pentru a functiona ca o masina electrica pura, insa daca ne uitam mai atent, lipsesc cateva lucruri importante si scumpe:

1. Toyota Yaris Hybrid nu are incarcator, adica bateria de ~1kWh este incarcata doar de motorul pe benzina. Intr-o masina electrica incarcatorul este destul de complex, deoarece trebuie sa suporte input AC si DC intre 110V si 400V, 2kW-100kW...etc.

2. Toyota Yaris Hybrid nu foloseste doar motorul electric pentru propulsie, ci ambele motoare printr-o cutie de viteze ~automata. Aparent Toyota nu a perfectionat inca o tehnologie proprie "electric direct drive", adica motorul electric conectat la roti intr-o singura viteza. Tesla, si majoritatea producatorilor de masini electrice au reusit sa scape de cutia de viteze, deoarece motorul electric este eficient si puternic la RPM chiar si de 2-4x mai mare decat motorul cu explozii... si se poate roti in directia inversa, eliminand si viteza R.
NOTA: Toyota Prius Prime foloseste doar motorul electric, insa nu poate atinge viteze foarte mari



Cu toate astea, Toyota Yaris Hybrid este un candidat ideal pentru conversie electrica. Fiind o masina destul de usoara, cu racire suficienta, se poate dota cu un acumulator de cel putin 30kWh (in locul motorului cu explozii) si cu un incarcator simplu, pentru a obtine o masina electrica ieftina si foarte eficienta, dar cu viteza maxima neimpresionanta (~120kph).

Este foarte posibil ca Toyota va produce o astfel de masina electrica peste cativa ani, cand oamenii vor fi obisnuiti deja cu masinile electrice si vor fi dispusi sa-si cumpere o masina pentru oras cu acumulator foarte mic, de doar 20-30kWh, adica cu autonomie de doar ~150km.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu